Thursday, 28 March 2013

PURE MARINE COLLAGEN (PMC)

Assalamualaikum...

Produk terbaru di Anggun Solehah Shop, Pure marine collagen (PMC). Saya hanya jual PMC gred AAA, dark purple/violet. Dah ramai yang tahu tentang kebaikan dan khasiat PMC ni kan. Yang belum tahu, saya akan kongsikan kat sini, jom kita sama-sama sihat dan cantik secara semulajadi. Tanpa bahan kimia, boleh makan dan guna tanpa was-was..^^


PMC Gred AAA, dark purple, selepas direndam semalaman.

Jom baca sedikit mengenai PMC, Sumber: http://www.nazlyizan.my

Pure Marine Collagen atau rumpai laut adalah sejenis tumbuhan yang telah dianalisa secara saintifik dan hasil kajian tersebut mendapati bahawa tumbuhan ini mempunyai kandungan kolagen yang amat tinggi dan berkualiti dalam kategori tumbuhan. Kandungan kolagen nya didapati lebih tinggi dan berkualiti malah setanding dengan sumber-sumber kolagen buatan yang amat terkenal, antaranya ikan tuna, sirip ikan yu, ikan salmon, sarang burung walik dan soya. Selain itu, ia juga memiliki kandungan bahan-bahan berkhasiat lain, diantaranya vitamin b kompleks, C, E, beta karotin, zink, antioksidan, selanium, hormon dan zat galian. Kolagen dan gabungan bahan-bahan aktif yang terdapat didalam tumbuhan tersebut sangat bermanfat kepada manusia. Namun, perbezaan jelas yang nyata adalah ia lebih murah dan mujarab.

Kolagen memang wujud dalam tisu kulit manusia. Apabila berusia jumlahnya akan berkurangan. Maka Pure Marine Collagen dari rumpai laut ini ia memang membantu menambahkan kolagen dalam kulit malah utk kesihatan dalaman & kecantikan kulit antaranya menegang & awek muda. Salah satu faktor pengurangan kolagen dalam tubuh badan manusia adalah kafein ( kopi & Nescafe & etc ) jadi jauhilah kafein dalam kehidupan seharian anda.

Siapa yang boleh minum atau makan PMC ni? Sesiapa saja boleh. Wanita, lelaki, ibu mengandung, ibu menyusu. Wanita selepas bersalin/berpantang tidak digalakkan makan hingga selepas 3 bulan bersalin kerana ia besifat sejuk.


Antara kebaikan dan khasiat PMC:

-Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
-Merangsang penghasilan sel-sel baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)
-Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre (kelenjar Thyroid membengkak)

-Khasiatnya 10 kali ganda tinggi dari sirip yu (satu mangkuk kecil RM 300)
-Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (RM 400 hingga Ribuan)
-24% kologen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang-layang.
 

Jadi kalau belum cuba tu, jom la cuba sekarang. Tak rugi tau, memang berbaloi-baloi makan PMC ni. Nak cantik dapat, nak sihat pun dapat.

Harga standard macam dalam gambar, tapi saya jual murah sikit sebenarnya, berminat boleh email ke: suterasyifa@gmail.com atau whatsapp ke - 0199421559

Cara penyediaan PMC

PMC yang dah siap masak macam gambar kat nombor 6 tu, boleh juga diambil sedikit untuk dijadikan masker. Bersihkan muka dulu, pastu boleh la sapu PMC kat muka, biarkan dalam 30minit atau satu jam, pastu bilas muka dengan air bersih. Muka akan rasa segar dan bersih lepas tu.

PMC yang disimpan pula, boleh la dimakan waktu pagi sebelum sarapan, dan malam sebelum tidur. Ambil 2-3 sudu PMC, campur dengan jus oren, atau jus lain, atau air sunquick atau sirap atau lain2 perisa. Pastu boleh la minum. Kalau nak makan PMC tu terus camtu pun boleh je, macam agar-agar atau jelly. Kalau nak sedap boleh tambah sedikit gula dan cordial masa memasak.

Ok setakat ni dulu perkongsian saya ye. Berminat untuk mencuba boleh la cepat-cepat contact email atau phone saya ye..^^

 suterasyifa@gmail.com atau whatsapp ke - 0199421559

Wassalam..^^

3 comments:

IntaNBerliaN said...

baca khasiat yg ni...

Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre (kelenjar Thyroid membengkak)

nak tanya gak, cam kak ina ni, kelenjar tiroid dh bgkak leh mkn ke ek?.. akan makin kecik & makin ok x ek...

Sutera Syifa said...

Tak pasti jgk klu mmg dh bengkak..rasanya boleh je makan..akan kurangkan bengkak..tp klu nk pasti nnti akak try tanya doktor..huhu..:)

IntaNBerliaN said...

ok.. thanks tau.. :) tp skrg ni telan je la dulu.. mana tau kot2 ok kan.. takut kne bedah sbnrnya.. hihii